&noscript=1 /> Úspěšný příběh značky Roter Hahn
 
Úspěšný příběh značky Roter Hahn
Úspěšný příběh značky Roter Hahn

PŘÍBĚH ÚSPĚCHU

Milníky

Milníky společnosti Roter Hahn

Značka "Roter Hahn" byla uvedena na trh roku 1998. Historie Dovolené na statku v Jižním Tyrolsku má však podstatně starší kořeny.

1850

Dovolená na statku se zrodila v Jižním Tyrolsku

Možnost strávit dovolenou na statku v Jižním Tyrolsku existuje již od roku 1850, což je ve srovnání s jinými destinacemi, kde se tento trend začal prosazovat až po druhé světové válce, velmi brzy. Mohou za to klimatické podmínky: Bolzano je v létě nejteplejším italským městem. Aby unikli horku v údolí, pro bohatší obyvatele města byla vertikální cesta vzhůru tím nejjednodušším řešením. Uchýlili se do horských vesnic v okolí, kde pak strávili léto. Od června do září žili jeden až tři měsíce na statku ve vyšších horských polohách. Cestování k moři nebylo v té době kvůli omezené mobilitě možné.

Příběh dovolené na statku v Jižním Tyrolsku – statek  Paten, Seis/Kastelruth

60. léta

První rekreanti z Německa

Do 60. let 20. století, tedy více než 100 let, byla dovolená na statku v Jižním Tyrolsku klasickou nabídkou pro místní obyvatele – zejména pro střední vrstvy v Meranu, Bolzanu a Brixenu. Po roce 1960 přijeli poprvé hosté z Mnichova v Bavorsku, a to díky rostoucí prosperitě poválečné generace a dokončení Evropského mostu (1963). Rekreanti ze zbytku Itálie nehráli v tomto období velkou roli, částečně kvůli politickému napětí (bombová léta). Naopak Jihotyrolané začali pro sebe objevovat dovolenou na Jadranu.

1971

První prázdninový katalog

V roce 1971 vyšel první katalog "Dovolená na statku", v němž bylo uvedeno 236 statků v Jižním Tyrolsku. Zajímavý detail: v té době se informace o příslušném statku zaměřovaly především na to, jak se tam dostat, a na přístup k vodě na statku.

První prázdninový katalog Dovolené na statku v Jižním Tyrolsku

80. léta

První rekreanti ze zbytku Itálie

Od počátků dovolené na statku vítaly hostitelské rodiny v Jižním Tyrolsku především hosty z jižního Německa. A najednou objevili Jižní Tyrolsko rekreanti ze zbytku Itálie.

90. léta

Dovolená na statku v zimě

Od 90. let minulého století se nabídka dovolených na statku poprvé rozšířila i na zimu – ale pouze pro domy, které už měly topný systém.

1998

Založení "Roter Hahn”

V roce 1998 zavedl Svaz jihotyrolských zemědělců značku kvality "Roter Hahn".
 

Důvody:

  • Ačkoli v té době již v Jižním Tyrolsku kvetl cestovní ruch, neexistovala žádná lobby pro dovolenou na statku, která by zastupovala zájmy zemědělsky hospodařících rodin. Proto se obsazenost a ceny v té době pohybovaly na nízké úrovni.
  • Jihotyrolský svaz zemědělců pochopil, že stále více zemědělců je závislých na nějakých dodatečných příjmech. Vzhledem k tomu, že mnohé statky se již nemohou živit pouze zemědělstvím, "dovolená na statku" v těchto případech zajišťuje rodinám další příjem, přínosem je i produkce kvalitních potravin a udržování kulturní krajiny.
    Statky provozující dovolenou na statku nabízely v prvním roce (1999) 15 067 lůžek, zaznamenaly 108 535 příjezdů hostů a 797 688 přenocování.

1998

První katalog Roter Hahn

V roce 1998 byl vydán první katalog Roter Hahn (Červený kohout), ve kterém bylo uvedeno téměř 740 statků z celého Jižního Tyrolska. Katalog byl vydán v němčině a italštině.

První prázdninový katalog značky "Roter Hahn"

1999

Červený kohout kokrhá na internetu

V roce 1999 vznikly první webové stránky a od roku 2000 je aktivní www.roterhahn.it.

Dnes existuje šest jazykových verzí stránek.

2002

Zavedení specializací

Startovní signál pro specializované statky byl dán roku 2002. Cílem je reagovat na zvláštnosti Jižního Tyrolska a vytvořit nabídku přesně na míru a podle přání hostů. Některé specializace, jako například vysokohorský nebo historický statek, jsou k dispozici pouze v Jižním Tyrolsku. V roce 2002 získala společnost "Roter Hahn" za zavedení specializací vůbec první marketingovou cenu tehdejší Südtirol Marketing Gesellschaft (SMG).

2003

Dvě nové produktové řady

Se dvěma dalšími, vzájemně se doplňujícími pilíři "Dovolená na statku v Jižním Tyrolsku" se v roce 2003 stala značka "Roter Hahn" zastřešující značkou. Přibyly "Kvalitní produkty od zemědělců" a "Venkovské šenky". Všechny statky musí nejprve projít kontrolou jihotyrolského svazu zemědělců a splnit vysoké standardy kvality. V této době vzniklo motto "Přibližujeme lidem kus jihotyrolského způsobu života", které dodnes spojuje všechny pilíře. Jako atributy byly definovány opravdovost, poctivost, autenticita a malé struktury. Do té doby neexistovala žádná definovaná kritéria, ale nyní se na ně stále více upozorňuje.

2005

Klasifikace rekreačních statků

Byla představena klasifikace podniků “Dovolená na statku” dvěma nezávislými odborníky. Za tímto účelem byl vypracován samostatný katalog kritérií, který obsahuje celkem 96 kritérií pro hodnocení kvality zemědělských podniků, vybavení a služeb. Na základě tohoto katalogu kritérií jsou statky hodnoceny 1 až 4 květy. Kromě toho společnost Roter Hahn představila informační složku statku, ve které rodina ze statku představuje sebe, své hospodářství a nabídky na statku a v jeho okolí.

Klasifikace dovolené na statku v Jižním Tyrolsku

2012

Zavedení hodnocení rekreačních statků

Od zavedení hodnocení statků může být každý rekreační statek hodnocen na www.roterhahn.it.


Prezentace statku tak stojí na třech pilířích:

  • Jak vidí statek sám hospodář (internet, katalog apod.)
  • Jak vidí statek nezávislý hodnotitel (hodnocení nezávislými odborníky)
  • Jak vidí statek host

2013

4. pilíř Venkovská řemesla

V roce 2013 se značka "Roter Hahn" rozšířila o čtvrtou produktovou řadu “Venkovská řemesla". Tím je zachována další část venkovské kultury, která se dále udržitelně rozvíjí.

2015

Revize klasifikace a zavedení 5. květu.

Zavedení páté květinky výrazně zvýšilo úroveň dovolených na statku. Při revizi klasifikace byla definována nová povinná kritéria pro statky se čtyřmi a pěti květinkami.
 

Povinná kritéria pro čtyři květinky:

  • Prodejní koutek nebo prodejna na statku s nejméně třemi vlastními produkty nebo celoroční nabídka snídaní s nejméně čtyřmi vlastními produkty.
  • Na statku musí být na plný úvazek zaměstnán jeden člen rodiny.


Povinná kritéria pro pět květinek:

  • Prodejní koutek nebo prodejna na statku s nejméně čtyřmi vlastními produkty ze statku
    Celoroční nabídka snídaně s nejméně šesti vlastními produkty ze statku.
  • Pokoje musí být vybaveny dřevěnými podlahami.
  • Jednou za týden možnost aktivního poznávání života a práce na statku.
  • Jeden člen rodiny musí být na statku zaměstnán na plný úvazek.

2021

Statky s 1 květinou již nejsou součástí značky

V zájmu uspokojení rostoucí poptávky po kvalitě bylo rozhodnuto, že od nynějška budou pod značkou "Roter Hahn" uváděny pouze statky se 2 až 5 květinami.

Roter Hahn

Pečeť kvality

Rohter Hahn, to je záruka pro …

Dovolená na statku

Přes 1.600 statků s útulným ubytováním na vás čeká

Statky-vyhledávání
Dovolená na statku
Dovolená na statku
Kvalitní produkty ze statku

86 producentů vám nabízí na 800 delikates ze statku

Kvalitní produkty
Kvalitní produkty ze statku
Kvalitní produkty ze statku
Šenky na statku

21 šenků vás bude rozmazlovat výtečnými pokrmy

Šenky
Šenky na statku
Šenky na statku
Tradiční řemesla

5 uměleckých řemeslníků, jejichž originální díla si vás podmaní

Řemesla
Tradiční řemesla
Tradiční řemesla
Škola vaření Roter Hahn

Poznejte jihotyrolskou venkovskou kuchyni na 50 kuchařských akcích

Škola vaření
Škola vaření Roter Hahn
Kurzy vaření v jihotyrolské Škole vaření