&noscript=1 /> Historie přímého prodeje v Jižním Tyrolsku
 
Od počátku 
přímý prodej
Od počátku 
přímý prodej

Od počátku
přímý prodej

Kvalitní produkty

Kvalitní produkty od farmářů

Osvědčená udržitelnost

Přímý prodej je nejpůvodnější formou uvádění zemědělských produktů na trh a má dlouhou tradici. V Jižním Tyrolsku dnes hraje stále významnější roli.

Přímý prodej je nejpůvodnější formou uvádění zemědělských produktů na trh a má dlouhou tradici. V Jižním Tyrolsku dnes hraje stále významnější roli.

p>Zemědělství Jižního Tyrolska je velmi rozmanitě strukturované. Nejrůznější produkty farmářů mají dlouhou tradici – původně pro čistou soběstačnost. Vzhledem k jejich poloze v Alpách byly ještě v 60. letech horské farmy někdy obtížně dostupné. Prodej vlastních faremních produktů umožnil trochu vylepšit příjmy farmářských rodin. Potraviny většinou kupovali sousedé z okolí. Některé farmářské rodiny však odnesly své produkty do měst samy a nabízely je na trzích, v obchodech nebo v restauracích. Díky tomuto přivýdělku byli schopni koupit to, co si nedokázali na farmě vyrobit sami. V důsledku toho byli dennodenně zaneprázdněni výrobou a konzervací potravin. To se dnes odráží ve velkých znalostech našich přímých prodejců, pokud jde o zpracování mléka na máslo, jogurt a sýry, o konzervaci masa a jeho zpracování na slaninu a klobásy, nakládání zeleniny a konzervaci bobulí, ovoce a zeleniny.

 

Přímý prodej v Jižním Tyrolsku změnily železnice, lanovky a silnice

 

Tradice přímého prodeje udržela jihotyrolské zemědělce až do zahájení provozu železnice koncem 19. století. Jižní Tyrolsko se tak spojilo s trhem Rakousko-Uherska a mohlo vyvážet potraviny. To položilo základy specializace a družstevního systému. Zejména jablka byla vyvážena do zahraničí přes železniční trati, což podpořilo ve 30. letech vznik četných ovocnářských družstev. Na horských farmách zůstal přímý prodej až do 60. let, protože farmáři neměli žádné spojení s údolím. Změny tam přinesla až výstavba silnic a lanovek.

 

Nárůst počtu družstev – pokles přímého prodeje

 

Družstva získala v jihotyrolském zemědělství na významu díky přelomovému vývoji. Následně se specializovala na výrobu mléka, ovoce a hroznů. Dodnes není nikde jinde v Evropě kooperativní systém tak silný jako v Jižním Tyrolsku. V současné době je více než 90 % zemědělců členy jednoho z více než 60 zemědělských družstev. Organizace prostřednictvím družstev však měla také negativní aspekt. Vedla k prudkému poklesu přímého prodeje farmářů.

 

Nový rozkvět

 

Teprve v posledních třiceti letech se začal projevovat nový rozkvět přímého prodeje farmářských výrobků na trh. Mezitím je v Jižním Tyrolsku kolem 500 přímých prodejců, kteří prodávají své produkty přímo na farmě nebo na farmářských trzích, v obchodech a v gastronomii – a tento trend roste. Na jedné straně stále více místních obyvatel a hostů si žádá jídlo z regionu, na druhé straně přímý prodej nabízí farmářským rodinám možnost prodeje přímo na farmě, čímž si zajišťují svou existenci jako zemědělců.

Díky dlouholeté tradici přímého prodeje mohou nyní naši výrobci vkládat své komplexní znalosti do zpracování vysoce kvalitních produktů. To je přesně to, co můžete ochutnat ve všech našich kvalitních produktech Roter Hahn.

Přečtěte si více zpět

Roter Hahn

Zachování tradic

Roter Hahn je zkratka pro vysoce kvalitní výrobky našich přímých prodejců, farem s otestovanou kvalitou pro vaši dovolenou, vynikající domácí kuchyní ve vybraných faremních a lesních pohostinstvích a skutečné farmářské řemeslné zpracování. Všechny pilíře značky „Roter Hahn“ mají dlouholetou tradici. Zde se dozvíte jejich historii.